Het is herfst! Deze keer een leuke boekreview over Millie-Mae in de herfst. Super leuk en mooi voelboek. Dit boek is er van alle vier de seizoenen.
Het boek gaat over het weer in de herfst, de bladeren die geel, rood en oranje zijn en de wind die hard blaast.
Het is simpel getekend met mooie glitters en glinsters. De blaadjes
voelen heel glad en de wind voelt als zand. In het echt voelt dit natuurlijk niet zo maar toch is het leuk om te voelen voor de kleintjes. Nola zit ook meteen aan de blaadjes. Alsof ze meteen weet dat het anders voelt dan normaal.
Het boek verteld over Millie-Mae die naar het park gaat. Tijdens het verhaal wordt gezegd wat Millie-Mae aan heeft, wat het weer is en welke kleur alles is. Heel veel kleine meiden willen graag hun favoriete kleding aan en bedenken soms bijvoorbeeld dat ze
een jurk aan willen met blote benen of dat ze hun zomerjas aan willen. In dit boek kan je dus bespreken dat je, je in de herfst wat warmer aan moet kleden. Hopelijk daardoor een paar dagen minder strijd bij het aankleden ;-) haha. Ook leren de kinderen hier over de kleuren en de kleuren van de herfst.
Leuk boek om de herfst mee te introduceren. De kleuren en tekeningen vind ik ook heel mooi. Het boek is €8,95. Het is een goed prijs voor een vrij kort en simpel verhaal, leuke plaatjes, leuke plaatjes om aan te voelen, mooie harde kaft en goede leermomentjes. Van Millie-Mae heb je ook nog winter, lente en zomer. Ook heb je ze op bol.com in het Engels. Het boek is geschreven door Natalie Marshall en uitgegeven door JP publishing.
-X-
Annelon



